112 SALVEAZÃ VIAŢA, PROTEJEAZÃ CETÃŢEANUL ŞI PROPRIETATEA

 

 

 

Apelarea numărului 112 reprezintă o cale rapidă de a comunica cu dispeceratele de urgenţă: Poliţie, Pompieri, Ambulanţă în timpul unei situaţii de urgenţă.

Sistemul 112 funcţionează la nivelul întregii ţări, în toate reţelele de telefonie, fixe sau mobile.

 

Centrele unice pentru apeluri de urgenţă sunt operate de administratorul SNUAU, Dispeceratele de urgenţă sunt operate de agenţiile specializate de interventie iar Dispeceratele integrate de urgenţă sunt operate de administratorul SNUAU şi de agenţiile specializate de intervenţie.

Sistemul asigură cooperarea între agenţiile specializate de intervenţie ale Poliţiei, Pompierilor, Ambulanţei, SMURD şi Jandarmeriei care au obligaţia de a asigura intervenţia la urgenţe.

Personalul Centrelor de preluare a apelurilor de urgenţă 112 este compus din personal specializat care răspunde la apelurile de urgenţă 24 din 24 de ore. Ei sunt instruiţi pentru a asista apelanţii în cazuri de urgenţă şi a-i ajuta în cel mai scurt timp posibil.

 

 

 

Modalitatea de procesare a unui caz:

EXEMPLU:

Tip incident:  un cetățean apelează 112 pentru a semnala un accident rutier, cu victime;

- sistemul identifică numărul de telefon al persoanei care a semnalat cazul;

-se identifică natura / tipul incidentului;

- se determină numele și adresa abonatului postului telefonic prin căutare automată în baza de date (la fel se procedează și în țările Uniunii Europene, S.U.A. și Canada, fiind o măsură necesară pentru aflarea veridicității apelului) sau prin interviu cu apelantul;

- se determină locul incidentului, posibil ca acesta să nu corespundă cu adresa apelantului;

- operatorul cere apelantului date despre caz/victimă – persoane blocate, numărul victimelor, vârstă, sex, repere locație, ș.a.;

- se transmit, automat, toate datele, simultan, la dispeceratele Poliției, Ambulanței și Pompierilor/SMURD – pentru acest caz, altfel, pentru un alt tip de incident poate fi angajat doar un singur dispecerat (această operațiune de transfer se realizează în 2-3 secunde);

- dispecerii stabilesc rapid mijloacele de intervenție care participă la soluționarea cazului, având la dispoziție aplicația AVL (Localizare Automata a Vehiculelor) și le alocă pentru intervenție;

 

 

 

Monday the 8th. 2013 - expert-net.ro.